بخیه زدن سایت جراحی

مقالات آموزشی

در صورت انتخاب کلید "تایید" خبر مورد نظر حذف کامل خواهد شد.

تعداد بازدید :2501 چهار شنبه 22 مرداد 1393

بخیه زدن سایت جراحی

خوب بسته شدن سایت جراحی مهمترین فاکتور در موفقیت  جراحی میباشد برای همین قبل از کاشت ایمپلنت باید از همپوشانی لثه باید مطمئن بود در غیر این صورت اگر تمام شرایط محیا باشد اما سایت جراحی را نتوان بخوبی بست کار با شکست مواجه خواهد شد.بخیه میتواند بصورت تک تک و یا پیوسته زده شود که  تعداد کمتری گره داشته باشد بخیه ها را میتوان بین یک تا دو هفته باز کرد نخ بخیه باید 3 صفر از جنس سیلک و یا قابل جذب باشد.برای هم پوشانی بهتر میتوان لثه را عمیق تر باز کنیم یا با ایجاد برش فقط در پریوست لثه را آزادتر کنیم تا پوشش لثه بهتر انجام شود.
برای حفظ پاپی لثه بهتر است که برش به پاپی نرسد و برای باز شدن فلپ باید برشهایی در مزیال و دیستال ناحیه در هر دو سمت باکال ولینگوال داده شود تافلپ باز شود ولی این کار احتیاج به دقت و ظرافت دارد و  بستن چنین برشی احتیاج به دقت  بیشتر توسط اپراتور و مراقبت بیشتر توسط بیمار دارد.
استفاده از پانسمان لثه بر روی لثه ضرورتی ندارد و بخیه مناسب و مرتب کفایت میکند.

تجویز دارو
برای جراحی ایمپلنت یک هفته آنتی بیوتیک به همراه مسکن تجویز میشود. دهان شویه کلر هگزیدین از 24 ساعت بعد از جراحی  تا باز کردن بخیه ها بلامانع است.
آنتی بیوتیک انتخابی آموکسی سیلین و مترونیدازول است در موارد حساسیت به آموککسی سیلین میتوان از آمپیسیلین یا پنیسیلین استفاده کرد.
در موارد حساسیت به مترونیدازول میتوان کو آموکسی کلاو را جایگزدن مترونیدازول و آموکسی سیلین کرد.
تزریق دگزامتازون عضلانی در مواردیکه منع مصرف نداشته باشد به عنوان ضد درد و ضد التهاب برای یک تا سه روز تجویز میشود.
اما از آنجاییکه داروهای آموکسی سیلین و آمپیسیلسن و پنیسیلسن دارو های شناخته شده ای هستند و ممکن است بیماران در گذشته با مصرف بی رویه مقاومت دارویی بوجود آورده باشند من ترجیح میدهم از سفالکسین بجای این داروها استفاده کنم .پس بنابر این نسخه  زیر در شرایط  عادی توصیه میشود:
Cephalexin  500 mg  = 30  qid
Metronidazole 250 mg =30 qid
megafen 20  qid
brufen 200 mg
 inj dexamethasone  8mg
chlorhexidin  mouthwash

علت اینکه مگافن به همراه بروفن تجویز میشود اینست که 600 میلیگرم ایبوبروفن به عنوان ضد درد لازم است و چون بروفن 600 میلیگرم در فارماسوتیکال ایران وجود ندارد ما میتوانیم از یک بروفن 400 میلیگرمی و یک بروفن 200 میلیگرمی استفاده کنیم ولی بعضی وقتها دیده شده که بیماران فکر میکنند که اشتباهی رخ داده و با مراجعه به پزشک علت را میپرسند و یا شاید خودشان یکی را حذف کنند به همین خاطر بروفن 400 میلیگرمی را با یک برند دیگر توصیه میکنیم.

ادامه مطلب(قالب گیری و تحویل کار)

جهت استفاده از مطلب فوق کد زیر را کپی و در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید
کلمات مرتبط :

کاربر گرامی به منظور ارسال نظرات عضویت در سایت الزامی است

در صورت انتخاب کلید "تایید"انتخاب مورد نظر حذف کامل خواهد شد.